החמרה בענישה בגין עבירות תעבורה - רפורמה של משרד התחבורה
דרגו את המאמר |
|
שר התחבורה – בקרוב ענישה משמעותית בגין עבירות תעבורה
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, נשא נאום ארוך ומורכב בעניין התעבורה בישראל. במסגרת ישיבה במליאת הכנסת, טען השר כי משרדו מתכנן מלחמה של ממש בעבירות התעבורה בישראל. לדבריו, ישנם מספר צעדים הכרחיים בעניין זה אשר יובאו לאישורה של הרשות המחוקקת כבר בחודשים הקרובים. לדבריו של כץ, משרדו פועל בתקופה האחרונה בשיתוף עם הנהלת בתי המשפט ומשרד המשפטים בכדי להביא ליישומה של רפורמה מקיפה בנושא אכיפה וענישה בגין עבירות תעבורה.
רפורמה זו אמורה לכלול החמרה משמעותית בענישה בגין עבירות תעבורה חמורות כגון מעבר רמזור באור אדום ומהירות מופרזת. כמו כן, מקורה של הרפורמה, לדברי כץ, הינו בהמלצותיה של ועדה ציבורית אשר לפיהן יש להחמיר בקנסות עבור נהגים אשר מבקשים להישפט ללא סיבה מוצדקת. השר הוסיף כי יש להגדיל את תקופת הפסילה המינהלית ל-120 יום ולאפשר לבתי המשפט להורות על מעצר של נהגים הנוהגים ללא רישיון.
החמרה בענישה, סמכויות לקציני משטרה
השר שוקל לאמץ את מסקנות הוועדה הבאות – הפקדת פיקדון במסגרת הגשת בקשה להישפט, בקשה להישפט שהינה מטעמי סרק תגרור כפל קנסות, עיכוב נהגים ללא רישיון בתחנת משטרה, הרחבת סל העבירות אשר מאפשרות לקצין משטרה לשלול רישיון נהיגה לחודש ימים, הארכת הפסילות המנהליות ל-120 יום ועוד.
שר התחבורה מתח ביקורת על בתי המשפט וטען כי שופטי התעבורה הינם רחמנים בני רחמניים. לדבריו, יש ליצור מסלול במסגרתו אדם אשר יודע כי הוא איננו חף מפשע ימנע מלבוא בין כתלי בית המשפט. השר הוסיף כי הגורם המשמעותי ביותר לתאונות הדרכים בישראל הינו הגורם האנושי.
השר הדגיש כי מטרת הרפורמה איננה להרוויח כספים על חשבון הציבור. מדובר, לטענתו, במכת מדינה של ממש אשר יש לעוקרה מהשורש. "אנו מתכוונים להכריז מלחמה על עברייני תנועה הנוהגים ללא רישיון או נוסעים במהירות הגבוהה ב-50 קמ"ש מהמותר", אמר.