קנס בעקבות אי עצירה של אוטובוס בתחנה - זלזול בנוסעים
דרגו את המאמר |
|
התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע: 5.0 מתוך 5 |
30,000 שקלים קנס בגין אוטובוס שלא עצר בתחנה
בית המשפט לתעבורה הטיל קנס על חברת אגד תשלם בסך 30,000 שקלים בעקבות נהג אשר לא עצר בתחנה כנדרש. מדובר בתלונה אשר הוגשה על ידי נוסעת שהתכוונה לנסוע מירושלים למגדל העמק עם ארבעת ילדיה.
הלקוחה והילדים המתינו בתחנת האוטובוס כאשר לפתע הם מבחינים באוטובוס המדובר עוקף שני אוטובוסים שעצרו בתחנה וממשיך בנסיעתו תוך שהוא מדלג עליהם. הלקוחה מיהרה והתקשרה לאגד אך נאמר לה כי החברה אינה יכולה לסייע לה כעת שכן מדובר באוטובוס האחרון לאותו היום. אי לכך, הנוסעת וילדיה נאלצו להישאר בירושלים וללון אצל קרובי משפחה.
חברת אגד טענה להגנתה כי הלקוחה טעתה פעמיים. ראשית, בכך שלא ראתה כי האוטובוס לו ציפתה עצר בתחנה כנדרש. שנית, בכך שטענה כי האוטובוס כלל לא עצר בתחנה. כמו כן, חברת אגד טענה כי בכל לא מדובר במקרה של רשלנות חמורה.
בית המשפט לתעבורה דחה את טענותיה של אגד וקבע כי יש להרשיעה בעבירות המיוחסות לה. השופט כתב בפסק הדין כי אי עצירה בתחנת האוטובוס מהווה למעשה זלזול בנוסע. גם במידה והתובעת טעתה בזיהוי אחד האוטובוסים, אין זה סביר שהיא טעתה פעמיים. כמו כן, הנוסעת הייתה בחברת ארבעה ילדים אשר שלושה מהם הינם ילדים גדולים וכל המשפחה המתינה "בדריכות" לאוטובוס.
השופט הוסיף כי על נהג האוטובוס מוטלת חובה לבדוק האם יש נוסעים נוספים בתחנה אשר מעוניינים לעלות על האוטובוס ואסור לו לעזוב את התחנה בטרם הוא מוודא זאת. זאת ועוד, השופט עמד בפסק הדין על החשיבות שיש לעודד את הנוסעים להשתמש בתחבורה הציבורית, הן מבחינת העומס על הכבישים והן מנסיבות סביבתיות.