פסילה עד תום ההליכים לאחר תאונה בה נהרג אדם - האם ביטול לאחר חצי שנה?
דרגו את המאמר |
|
בקשה לביטול פסילה מנהלית לאחר חצי שנה - תאונה בה נהרג אדם
אדם אשר הוגש כנגדו כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות לפי סעיף 64 לפקודת התעבורה, התשכ"א-1961, הגיש לבית המשפט בקשה להשבת רישיון נהיגה. כנגד הנאשם נטען כי הוא פנה ימינה באור ירוק, בצומת, כאשר גם להולכי הרגל בכביש המאונך דלק האור הירוק ברמזור. במקום להאט ולהעניק זכות קדימה להולכי הרגל, המשיך הנאשם בנסיעתו תוך שהוא פוגע במנוח שחצה במעבר החצייה. המנוח הובהל לבית החולים ומת מפצעיו.
במקביל להגשת כתב האישום, הורה בית המשפט (בהתאם לבקשת המדינה) על פסילת מנהלית של רישיון הנהיגה של הנאשם עד תום ההליכים. בית המשפט קבע בהחלטתו כי לא נסתרה חזקת המסוכנות של המבקש ועל כן אין להשיב לו את רישיון הנהיגה עד למתן הכרעת הדין בעניינו. בית המשפט קבע כי נהג אשר אינו מבחין בהולך רגל במעבר חצייה, חזקה עליו כי הוא מסכן את המשתמשים בדרך, לרבות את עצמו.
טוען כי אינו בעל עבר תעבורתי מכביד
המבקש טען כי עברו התעבורתי אינו מכביד. בית המשפט קבע כי עבר תעברותי דל איננו אלא אחד ממכלול השיקולים, ובמקרה דנן קיימות גם ראיות לכאורה להרשעת הנאשם בדין. חצי שנה לאחר מכן, ביקש המבקש להשיב את רישיון הנהיגה שלו, וזאת משום שחלפה חצי שנה מאז החלה הפסילה המנהלית.
בית המשפט דחה בקשתו של המבקש וזאת בשל התיקון לפקודת התעבורה אשר הביא להוספת סעיף 46ב' בנוסחו הנוכחי. לפי התיקון, בתאונת דרכים בה מצא אדם את מותו, אין להגביל בזמן את פסילת רישיון הנהיגה של הנאשם עד תום ההליכים. בית המשפט קבע כי מכוח האינטרס הציבורי, כאשר עבירה חמורה מיוחסת למבקש, גרימת תאונה שתוצאותיה קיפוח חיים, אין להשיב את רישיון הנהיגה גם לאחר חצי שנה.