מאסר בפועל על נהג אשר גרם לתאונת דרכים עם קטנוע בגין סטיה לא בטוחה?
דרגו את המאמר |
|
שלושה חודשי מאסר בפועל בגין סטייה מנתיב שגמרה לתאונה בין רכב לאופנוע
ת"ד 12225-07
הפרסומות המזהירות את נהגי ישראל מפני אי שימת לב לאופנועים וקטנועים, "מעטרות" את גלי האתר באופן מאסיבי בתחנות הרדיו השונות. נהגים רבים אינם מקפידים על כך, וזאת למרות כי פגיעה בקטנוען או אופנוען, גם כאשר מדובר במכה קלה בלבד, עלולה להסתיים בנזקי גוף קשים ביותר. במקרים אלה, ייתכן והנהג אשר גרם לתאונה ייאלץ להתמודד עם מאסר בפועל. דוגמא לכך ניתן לראות בגזר דין אשר ניתן לאחרונה בבית המשפט לתעבורה בתל אביב.
מדובר בנאשם אשר הוגש כנגדו כתב אישום בגין ביצוע סטייה שלא בבטחה ונהיגה בקלות ראש תוך גרימת חבל של ממש. על פי עובדות המקרה, הנאשם נהג לכיוון צפון בכביש 20 בשעת בוקר, ולפתע צלצל מכשירו הסלולארי. היות והנאשם לא התקין ברכבו דיבורית, ביקש הוא לעצור על אי תנועה בכדי לנהל את השיחה. הנאשם פנה ימינה, מבלי לשים לב לאופנוע אשר נסע בסמוך אליו. כתוצאה מהנהיגה הבלתי זהירה, כלי הרכב התנגשו.
נהג הקטנוע נחבל קשות
נהג הקטנוע נחבל חבלות קשות. הוא הובהל לבית החולים כאשר הוא סובל משברים בגוף ובפנים, דמם תוך מוחי, וקרע בלשון. הנאשם אושפז בבית החולים במשך שלושה שבועות (כאשר בשלושת הימים הראשונים הוא הונשם על ידי מכונה), ולאחר מכן שהה שבעה חודשים בבית לוינשטיין.
בית המשפט קבע כי אין להקל ראש בעבירות אשר בוצעו על ידי הנאשם, וזאת למרות שרוכב הקטנוע הוכיח כי השתקם מעט מאז התאונה. בית המשפט לתעבורה, בבואו לגזור את דינם של עברייני תנועה מורשעים, עומד על מספר שיקולים כגון נסיבות המקרה, חומרת העבירה ועבר תעבורתי.
במקרה דנן, בית המשפט ציין כי מעשיו של הנאשם היו חמורים ביותר וגרמו לנזקים קשים לרוכב הקטנוע. כמו כן, מדובר באדם בן 44 אשר בעברו לא פחות מ-29 הרשעות קודמות בתעבורה. בין הרשעות אלו ניתן היה למצוא אי ציות לתמרור עצור, שימוש בטלפון נייד, אי מתן זכות קדימה, מהירות מופרזת ועוד. המדינה ביקשה להשית על הנאשם מאסר בפועל. הסנגור גרס כי ניתן להסתפק בעונש קל יותר, וזאת משום שהעבירה היחידה המשמעותית בה הורשע מרשו הייתה "סטייה שלא בבטחה".