האם ישראלים חוששים להיתפס נוהגים בשכרות? מסתבר שלא
דרגו את המאמר |
|

הנהגים בישראל אינם חוששים להיתפס בעת נהיגה בשכרות
סקר אשר נערך על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מראה כי למרות שנהיגה בשכרות הינה עבירה מסוכנת אשר בתי המשפט הגדירו אותה לא אחת כ"מכת מדינה של ממש", ציבור הנהגים בישראל איננו חושש להיתפס בגילופין על ההגה. על פי הסקר, אשר נערך בקרב כ-500 גברים ונשים בישראל מגיל 17 ומעלה, עלה כי לא רק שהנהגים אינם חוששים להיתפס על ידי המשטרה, אלא שאחד מכל שלושה נהגים "הודה" כי נהג תחת השפעת אלכוהול לפחות פעם אחת בשנה האחרונה (וחלקם אף הודו כי הסיעו כאשר הם מבושמים נוסעים ברכבם).
[%Psakdin%]
יש לציין כי הנהגים עמדו על המסוכנות שבנהיגה בשכרות והיו מודעים להשפעותיו המסוכנות של האלכוהול על נהיגתם. כמו כן, מהסקר עלה כי הנהגים מודעים לכך שהסכנה בנהיגה תחת השפעת אלכוהול רלבנטית גם בטרם היא מורגשת באופן ממשי על ידי הנהג. עם זאת, נהגים רבים הודו כאמור כי הם אינם חוששים להיתפס ולא מעט טענו כי הם אינם יודעים מהי כמות האלכוהול המותרת בנהיגה.
הצלחה לקמפיין "נהג תורן"
יצוין כי קמפיין "הנהג התורן", אשר "הושק" על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בעוצמה מוגברת בשנים האחרונות, הצליח לחלחל לתודעה של הישראלים. רבים מהנשאלים טענו כי הם נסעו עם נהג תורן ו/או שימשו כנהגים תורנים, לפחות פעם אחת בשנה החולפת. יתרה מכך, רוב מוחלט של הנשאלים היה סבור כי בישראל קיימת בעיה של צריכת אלכוהול מוגזמת. כמו כן, 95% מהנשאלים העידו כי הם מכירים בכך שנהיגה בשכרות הינה נהיגה מסוכנת. כ-80% מהנשאלים אף ציינו כי סיכוייו של נהג שיכור להיות מעורב בתאונת דרכים הינם גבוהים.
בנוגע לענישה בגין עבירות של נהיגה בשכרות בישראל, 78% מהנהגים טענו כי הם מאמינים בדרכי הענישה של המשטרה בתחום זה. 60% מהנשאלים היו סבורים כי יש לטפל בסוגיה באמצעות הסברה וחינוך, ו-63% אמרו כי אמצעי תחבורה נוחים יוכלו באופן מהותי לסייע במאבק בתופעה. 58% מהנשאלים אמרו כי פסילה בגין נהיגה בשכרות היא הענישה המרתיעה ביותר. 35% טענו כי החרמת הרכב היא המרתיעה ביותר. אחוז דומה של נהגים היה סבור כי קנס משמעותי יכול לשמש כגורם מרתיע בעבירות כגון דא.