הנאשם עלה על אי תנועה והתנגש ברוכב אופנוע
דרגו את המאמר |
|
הנאשם הורשע לאחר ניהול הוכחות בביצוע עבירות של אי ציות לתמרור, נהיגה ללא ביטוח בתוקף, נהיגה בקלות ראש וגרימת חבלה של ממש, זאת לאחר שנסע על אי תנועה במטרה לבצע פניית פרסה אסורה, ופגע ברוכב אופנוע שנסע בכביש הנגדי. בית המשפט השלום לתעבורה בתל אביב - יפו נדרש לקבוע את עונשו.
על פי עובדות כתב האישום, במהלך חודש אוקטובר 2010, סמוך לשעה עשר בלילה, נהג הנאשם בצומות רחובות מרכזיים בהרצליה, כאשר בכיוון הנסיעה הוצב בצומת תמרור המטיל עליו חובה לתת זכות קדימה.
הנאשם המשיך בנסיעה האסורה וחסם את נתיב נסיעת האופנוע
עם כניסתו לצומת הנאשם נמנע מלהשתלב בנתיב הנסיעה הימני, וסטה לעבר הנתיב השמאלי, מבלי שהבחין ברוכב האופנוע שנסע מכיוון צפון לדרום, ומבלי שנתן לו זכות קדימה, כפי שהיה מחויב. הנאשם המשיך בנסיעה האסורה, ואף עלה על אי תנועה, ובכך חסם את נתיב נסיעת האופנוע, וגרם לתאונת דרכים.
לרוכב האופנוע המעורב נגרמה פגיעה רב מערכתית, בגפיים ובעמוד השדרה. הוא נדרש לעבור מספר ניתוחים, ושהה כחודש ימים במחלקת שיקום. כחצי שנה, לאחר האירוע החל רוכב האופנוע, בטיפולי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק וטיפול בדיכאון. עקב התאונה הוכרה לו נכות נפשית לצמיתות, וטרם הסתיימו ההליכים בנוגע לנכותו הפיזית.
הנאשם כפר באשמה בטענה כי נסע בזהירות
הנאשם הכחיש את המיוחס לו וטען כי בעת האירוע הוא נסע בזהירות, בעוד הולך רגל התפרץ לכביש, מבלי שהבחין בו. אולם באירוע התאונה כלל לא היה מעורב הולך רגל, אלא רוכב אופנוע, והנאשם נהג על פי שני עדים ובוחן תנועה, בניגוד לחוק, באופן מסוכן ורשלני.
על פי תסקיר שירות המבחן, הנאשם כיום בן 32, הוא גרוש ומתגורר עם אמו. אביו שם קץ לחייו לפני שנים רבות, והנאשם התדרדר לסמים ולאלכוהול, אך החל משנת 2005, הוא עבר גמילה, ומאז שומר על אורח חיים נקי ונמנע מכל מעורבות בפלילים. בשנים האחרונות הוא משמש כפקח בעירייה, ומתמיד בעבודתו.
שירות המבחן המליץ שלא למצות את הדין עם הנאשם. מאחר ולהערכתו, הטלת עונש מאסר בפועל, תוביל להידרדרות משמעותית במצבו, על כן המליץ לבחון את האפשרות של הטלת ענישה קונקרטית, בדרך של ביצוע צו שירות לתועלת הציבור, בהיקף שעות נרחב.
המאשימה הדגישה כי הנאשם לא הביע חרטה ונמנע מהבעת צער, כאב או אמפתיה כלפי קורבן. ואף ציינה את עברו הפלילי, והרשעותיו הקודמות בעבירות תנועה, על כן עתרה להשית עליו עונש של מאסר בפועל לתקופה שלא תפחת משנה, פסילת רישיון נהיגה לתקופה של 6 שנים, מאסר על תנאי ארוך ומשמעותי והתחייבות שלא לגרום לתאונת דרכים.
הסנגור טען כי יש לייחס אחריות גם לרוכב האופנוע, מאחר והיה עליו להבחין בנסיעתו של הנאשם לתוך הצומת, ולנקוט בזהירות. ואף ביקש לתת עדיפות לשיקומו של הנאשם, על פי המלצת שירות המבחן, ולהטיל עליו עונש של שירות לתועלת הציבור.
הנאשם ירצה שישה חודשי עבירות שירות ורישיונו ייפסל למשך ארבע שנים
בסופו של דבר גזר בית המשפט על הנאשם מאסר לתקופה של 6 חודשים, שירוצה בדרך של עבודות שירות, פסילת רישיון לתקופה של ארבע שנים, מאסר מותנה לתקופה של 6 חודשים למשך 3 שנים, קנס בסך 5,000 שקלים, והתחייבות כספית על סך 15,000 שקלים, שלא ינהג בזמן הפסילה, או יגרום לתאונת דרכים שתוצאתה חבלה של ממש.
ת"ד 35-05-11